Framgång

Fredag är här! Som jag längtat! Har haft en riktigt bra vecka med min kost och träning. Nästintill exemplarisk. Tänk om alla veckor skulle se ut såhär? :) Jaja, man måste få unna sig saker här i livet också. Fredagar och lördagar är sådana dagar för mig. Är mest imponerad över att jag igår kunde motstå godisskålen i skafferiet. Farliga torsdag brukar jag kalla det ;) Oftast handlar jag på torsdagar för att slippa göra det på fredagarna. Hatar stressen i butikerna på fredagar. Det brukar ju leda till att det finns godis hemma redan på torsdagar som i sin tur leder till att jag småäter. Men inte igår inte! Idag är det iallafall fredagsmys.

Har börjar följa en blogg som jag tycker är väldigt intressant. En hälso-och träningsblogg. Tjejen heter Hannah Andersson tror jag. Hon skrev ett inlägg häromdagen som jag verkligen fastnade för. Såhär skriver hon:

"Unna och beröm andras framgång. Jag imponeras och älskar att se andra människor nå sina mål. Det motiverar mig att kämpa och nå mina egna mål och drömmar. Att missunna andra framgång kommer inte att göra mig mer framgångsrik."

Det är så sant. Jag kan helhjärtat säga att jag stöttar alla mina vänner och deras framgångar. Framgångar i alla dess kategorier pratar jag nu om, inget specifikt. Ofta blir jag väldigt imponerad och det får mig som sagt att vilja kämpa för mina egna drömmar och mål, inte nödvändigtvis de som mina vänner uppnått. Alla lever vi ju olika liv och har olika intressen/mål. Att missunna eller med andra ord vara svartsjuk som jag tolkar det, leder inte till något annat än negativ energi för en själv. Svartsjuka är en otrolig oattraktiv egenskap om ni frågar mig. Visst är det mänskligt, men det går att tänka annorlunda och slippa dessa onödigt negativa känslor. Det skadar bara en själv och kanske t.o.m relationen till den personen som man missunnar/ är svartsjuk på. Så var glad för era vänner och deras framgångar. Stötta och visa att ni bryr er <3 Eller hur resonerar ni?


Kommentarer
Postat av: Frida (syrran)

Väldigt bra inlägg syrran, håller helt med dig på det! Riktigt synd när det finns vänner som missunnar och inte stöttar en. Konstigt och själviskt enligt mig! Jag är otroligt imponerad utav vad du åstadkommit och dina resultat :-D. Wow wow wow är vad jag känner!
Fortsätt köra ditt race, du gör det så bra! Love u <3

2013-08-16 @ 09:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0